Daily Life With A Monster Girl Wiki
Advertisement

Game[]

Japanese English
Introduction あの……あの……。こちらが世帯主さんのお宅でしょうか……。

え……あ……、私はその……今日からお世話になることになった、 八尺族のポーラ……です。えっと……その……じーーーーーっ ぽ、ぽぽぽ……この人……欲しい。私のものに……ぽぽ、ぽぽぽっ

Umm ... ah ... Is this my homestay home? Ah ... Ah ... that is ... It is a pleasure to be staying with you. I am Paula of the Hachishaku-sama people. Um ...... uh ...... *stare* ... Po... I want ....Popopo ...... you ....... to be mine ... .... Popopo, Popopopopopo
Login 5:00「世帯主さん……世帯主さん……。私が、朝をお伝えしに来ましたよ……」

11:00「お疲れ様です……。少し、休憩して……私と、おしゃべりしませんか……?」
17:00「おかえりなさい……! 私、ずっと待ってました……。ずっと、ずっと……」
23:00「まだ起きていたんですね……。もしかして、私のために……? ぽぽ、ぽぽぽ……♪」

5:00 Head of the household ...... Head of household ...... I came to tell you the morning ...

11:00 Good tired .... A little break, why do not you talk with me ... ....?
17:00 Welcome back ... ...! I have been waiting forever ... ... forever, always ...
23:00 I was still awake ... ... Maybe for me, ......? Poppy, Poppo ...... ♪

Main Screen

(1st Touch)

「私の肩を叩くのは、だぁれ……? ふふ、世帯主さんに決まってます……」 "It is up to me to hit my shoulder ... ... Huhu, it is decided by the head of household ... ..."
Main Screen

(Touch)

「私の髪……綺麗……? でしたら……切ってプレゼントしますぅ……」

「もっと私に触れて……? この身体は、貴方のもの……。ぽぽ、ぽぽぽ……♪」
「好きなところに触っていいですよぉ……? 代わりに、貴方を……。ぽぽぽ……♪」

"You think my hair is beautiful? ... ... If it was you ... ... I would give it to you as a gift ... ...."

"Touch me more ... ... This body is yours ... ... Popo, Popopo ... ... ♪"
"You ought to touch anything you like ... ... instead ... you ... ... Popopo ...... ♪"

Main Screen

(Touch 10+)

「ぽ……ぽぽぽ……♪ もっと……もっと触って……? ぽぽぽ……♪」 "Po ...... POPPO ... ... ♪ More ... touch more ... .... POPPO ... ... ♪"
Main Screen

(Leave Alone)

「どうして無視するんですかぁ……? 無視すると……呪いますよぉ……?」 "Why are you ignoring ...? ... Ignoring ... ... I will curse ... ...?"
Group Composition 「私はずっと貴方のそばに。死んでも……生きてても……。ぽぽぽ……♪」 "I have been by your side forever, even if I die ... ... even if I live ... ... Poppo ...... ♪"
Outing

(Start)

「嬉しい……。さぁ……私がずっと抱いていてあげます……♪」 "I'm happy .... Well ...... I will hold you all the way ... ♪"
Outing

(End)

「お疲れ様……。私の腕の中で、ゆっ、くり休んで……。ぽ……ぽ……ぽ……♪」 "Good work ...... In my arms, I am relaxing and resting ... .... Po ...... Po ...... ♪ ... ♪"
Outing

(Item Acquisition)

「あら……なにか落ちてますね……」 "Oh ... ... something has fallen on the ground ..."
Enemy Encounter 「私と世帯主さんの邪魔をするつもり……?」 "You intend to interfere with the head of the household ...?"
Start Confrontation 「いいわ……かかってきなさい……。八尺様の力を見せてあげる……」 "Okay ... come on ... ... I will show you the power of the Hachishaku-sama ..."
Attacking 「ふ、ふふふふ……♪」

「こういうのは好き……?」

"Hehe, hehe hef ... ... ♪"

"I like this kind of ... ....?"

Defending 「あぁっ……!」

「んんっ……!」

"Huh ... ...!"

"Hmm ... ...!"

Defending

(Critical Hit)

「許さない……絶対に……!」 "I will not forgive you... absolutely ... ...!"
Master Action

(Attacking)

「応援するフリをして……奪うつもりね……」 "I will pretend to cheer ... I will take away ... ..."
Master Action

(Defending)

「あ……ありがとう……。でも……応援はいらない……」 "Ah ... ... Thank you ... but ... I do not need cheering ... ..."
Skill Activation 「もっと楽しませてあげる……」 "I will let you have more ... ...."
Inactivity 「こんな姿……見せられない……」 "Such a figure ... I can not show it ..."
Victory
Complete Victory 「この勝利は、世帯主さんのもの……。そして、私のもの……♪」 "This victory is for the head of household ... .... who is mine ... ... ♪"
Defeat
Shopping

(Start)

「私を一人で……? 私を引き離すつもりですね……? ぽぽぽ……」 "Are you trying to separate from me ......? Poppo ......"
Shopping

(End)

「戻りました……。私を引き離すのは無理……ずっと、貴方のそばに……」 "I came back ...... It is impossible to separate from me ...... I will always be by your side ..."
Food 「これは、私にだけ……? ぽ、ぽぽぽ……♪ 嬉しい……♪」 "This is for me ......? Po, po, po, ...... ♪ happy ... ♪ ♪"
Monster Girl Stats 「貴方のことは全部知ってます……なにもかも。ぽ、ぽぽ……」 "I know everything about you ... ... Everything ... Po, Popp ... ...."
Master Page 「家のことなんかどうでもいい……。私のことだけを、見てほしいです」 "I do not care about my home anyhow ... ... I want you to see only me."
Affection Page 「ふふふふ……♪ 理由をつけて、私に触れるつもりですね……? さぁ、どうぞぉ……♪」 "Hehe he ... ... ♪ Did you need a reason to touch me ...?, Well, okay, please do.... ♪
Affection Page

(Leave)

「ただ見てるつもりですか……? ふふふ……♪」 "Are you just looking at it ... ...? Hehe ... ... ♪"
Touch (good)

Affection 30%-

「もっと……優しく触れてください……」

「違います……。そうじゃなくて……」

"More ... touch me gently ... ..."

"No, it is not ... ... That's not the case ..."

Touch (good)

Affection 30%+

「はぁ……。気持ち良く……なって……」

「嬉しい……。貴方の温もりが……」

"Hey ... .... It feels good ... ... and ... ...."

"I'm happy ... Your warmth ... ...."

Touch (good)

Affection 60%+

「貴方に触れられると……胸が高鳴る……」

「もっと強く……もっと激しく触れてぇ……」

"When you touch me...... My heart beats fast ..."

"Stronger ... ... touch me more violently ..."

Touch (evil) 「あぁ……」

「ぽ、ぽぽぉ……!」
「どこを……触っているんですか……?」

"Ahh……"

"Po, po po po ... ...!"
"Where are you touching ......?"

Touch (chest)

Affection 30%-

「そんなに触りたいのですか……?」

「ふ、ふふふ……♪ いやらしいですね……」

"Did you want to touch them so much ...?"

"Hehe, heh heh ... .... ♪ That's very pervy ... ...."

Touch (chest)

Affection 30%+

「いいです……。好きにしていいから……」

「貴方にも……同じことをしてあげます……♪」

"It's okay .... You can do whatever you want ... ...."

"I will do the same thing to you...... I will do the same thing... ... ♪"

Touch (chest)

Affection 60%+

「気持ちいい……もっと好きにしてぇ……!」

「はぁ、っああ……もう死んじゃいます……」

"Feels good ... ... I like it.... more ...!"

"Haa, Ahhhh ... ... I'm going to cum ..." (lit "I'm going to die ..." which is a Japanese phrase used during orgasm (eg "The Little Death"))

Refresh (Spa) 「一人で休むのは嫌です……。世帯主さんも一緒に休んで……」 "I do not want to take a day off alone .... The head of household also took a rest and ..."
Fusion Success 「貴方への想いが……私を、新たなステージに……」 "My thoughts to you ... ... to me, to a new stage ..."
Level Up 「ぽ、ぽ、ぽ……♪想いが……体の中で、渦巻いてます……♪」 "Po, Po, Po ... ... ♪ I have a feeling ...... In my body, swirling ... ... ♪"
Time Reports

00:00 「世帯主さん……これからどうします……? もっと……夜更かしします?」
01:00 「寝なくてもいいから……ずっと、私と一緒に起きていて欲しい……」
02:00 「駄目……寝ちゃ駄目……。寝たら、一人になっちゃうから……」
03:00 「どうして寝ちゃうの……でも……寝顔も、可愛い……ふふふふ♪」
04:00 「寝てる間に……私のものに……。あぁ…でも、嫌われちゃったら……」
05:00 「早く起きて……? はぁ……こんなに切ない気持ちなのに……」
06:00 「ぽ、ぽぽぽ……♪起きてくれましたぁ……もう、絶っ対に……離さないから……」
07:00 「お食事……私が作っておきました……。さぁ……食べてぇ……ね?」
08:00 「お掃除だったら……私も手伝います……。高い所は……任せて」
09:00 「ふ、ふふふ……♪ 貴方を見ていると、幸せになってきます……」
10:00 「駄目……。私の目の届かない所に行くのは、許さない……」
11:00 「お仕事は私と一緒……。どんな時でも私と一緒にいないと、駄目……」
12:00 「あなたには……私の料理を食べてほしい……。頑張って……作りますから……」
13:00 「疲れました……?だったら……私の胸の中で休んでください……」
14:00 「ぽ、ぽ、ぽ……♪ このお菓子、美味しい……。私も作ってみます……」
15:00 「え……? 私が居ると気になる……? ふふ、そんなこといいですから……」
16:00 「私は、貴方の傍にいたいだけ……何もしませんから……『今』は」
17:00 「待って……お買い物は、私も一緒です……一人にはさせない」
18:00 「御夕飯は……貴方が作るの……?ふ、ふふ……私のためですかぁ?」
19:00 「さぁ……私の膝に乗って……私があなたに……食べさせてあげます」
20:00 「美味しかった……でも、本当においしいのは……あなたそのもの」
21:00 「世帯主さん……私と、お風呂に入って……?綺麗にしてあげますから……♪」
22:00 「ずっと……ずっと貴方は、私のそばにいないと駄目です……」
23:00 「貴方は、私のもの……。私は、貴方のもの……。ぽ、ぽぽぽ……♪」

00:00 "Head of the household ...... What will you do from now ...? ... more ... ... Are you going to stay up late?"
01:00 "I do not need to sleep ... ... I want you to stay awake with me forever ..."
02:00 "...... Do not fall asleep .... After sleeping, I will be alone ... .... "
03:00 "Why are you falling asleep ... ... but sleepy face is so cute ...... Huhuhuu ♪"
04:00 "While I am asleep ...... To mine ... .... Ay ... but if I get hated ..."
05:00 "Get up early ...... haa ... ... I feel so painful ..."
06:00 "Po, Poppupo ...... ♪ I got up ... .... Already in pairs ... ... I will not let it go ..."
07:00 "Meal ...... I made it .... Well ... You ate ... ....?"
08:00 "If it was a cleaning ... I will help ...... High place ... ... leave it to me."
09:00 "Fufu, hehe ... ... ♪ You will be happy when you are watching you ..."
10:00 "No, I can not allow you to go out of my reach ..."
11:00 "Work is with me ... If you do not stay with me at any time, you can not do ..."
12:00 "You want me to eat my dish .... I will try my hardest ... .... "
13:00 "Tired? ...... If it's you ... Please rest in my breasts ...... "
14:00 "Po, Po, Po ...... ♪ This cake is tasty .... I will also make it ..."
15:00 "Wow ... .... I will be worried if I am ... ... Huhu, that's fine so ..."
16:00 "I want to stay by your side ... ... I will not try anything ... ..."Right Now"."
17:00 "Wait ...... Shopping is also with me ... I will not let you be alone."
18:00 "Dinner is ... ... I will make you ... .... Fufu, hehe ... ... for me?"
19:00 "Come on ... ... rest on my knees ... I will let you feed from me ...."
20:00 "It was delicious, but ... what is really delicious ... is you."
21:00 "The head of household ... ... with me, taking a bath ... ... I will you clean up ... ... ♪"
22:00 "Forever... you must be beside me forever...."
23:00 "You are mine ...... I am yours ... ... Po, po po po po ...... ♪"

Outing Texts 「私……内向的とよく言われてて……世帯主さんに直して欲しいです……」

「私は寝たりしません……世帯主さんをずっと見てます……」
「世帯主さんの全てが愛おしい……身体も心も……なにもかもが……」
「ヘアーサロンに行って……髪を綺麗にしてきてもいいですか?」
「この胸も……この髪も……全てが世帯主さんだけのものです……」
「世帯主さんも料理も好き……でも私の料理を食べて欲しいの……」
「八尺の一族は……みんな背が高くてだから八尺様と呼ばれるんです……」
「私の背がこんなに高いのも……世帯主さんを見つけるためです……」
「貴方の行きたい場所に……それが私の行きたい場所だから……」
「お料理の材料……買いたいです……私の手料理を貴方に……ぽ、ぽぽっ」
「赤ちゃん用品のお店があります……いつか私たちも……ぽ、ぽ、ぽ……」
「八尺たちは……一途なんですよ……絶対に違わない想いを抱いて……」
「料理は得意……です……でもみんなは変な顔するんです……」
「世帯主さんのそばにいられるだけで私は幸せな気分になります……」
「ぽぽ……って口にするのは……気持ちが昂ぶってる時です……」
「女の人がいない場所に行きたい……世帯主さんを盗られたら、私……!」

"I ... ... being said introverted often ... I would like you to fix it to the head of household ..."
"I will not sleep ... ... I have been looking at the head of the household ... ...."
"All of the head of the household is lovely ...... Body and mind ... everything is ... ...."
"You can go to the hair salon .... Can I clean my hair?"
"These breasts ...... This hair ...... Everything is only for the head of household ... ...."
"Householders also like cooking .... But I want you to eat my dish ..."
"The Hachishaku-clan ...... Everyone is tall, so it is called Hachishaku-sama ... ...."
"My height is so tall ... so I can find a householder ..."
"In the place where you want to go ... ... that is the place I want to go ..."
"I want to buy ingredients of cooking ...... I want to buy my home cooking ... ... Po, PoPo"
"There is a shop for baby supplies ...... Someday we also ... ... Po, Po, Po ... ...."
"The Hachishaku are ... ... It is complete, ... holding a feeling absolutely no different ... ..."
"My cooking is good ... .... but ... but everyone has a strange face ......"
"I feel happy just by staying next to the head of the household ..."
"It's time to talk to you ... ... when the feelings are rising ..."
"I want to go to a place where there are no women ... ... If my householder is stolen, I ... ...!"

Advertisement